pondělí 6. února 2017

Látkování - 9 měsíční dítě

Narazila jsem na několik článků mých oblíbených blogerek o látkování po několika letech (i dětech). 
Ne příliš optimistický článek od Sufika - KLIK
Jitu má na svém blogu spoustu super informací o látkování a taky článek Moje ideální látková výbava (KLIK), kde popisuje, co používala podle věku dítěte a co by si pořídila, kdyby mohla a věděla, co ví teď.
Na Ekozahradě přibyl celkem nedávno článek Látkové pleny - tipy z praxe.
Líbí se mi, jak je vidět, že každému vyhovuje něco a každé dítě je úplně jiné. Stejně jako každý manžel je jiný. Ten můj vytrvale skládá čtvercovky na novosklad a tvrdí, že jednorázovky neumí moc používat :-).

Po devíti měsících látkování, což tedy není oproti výše uvedeným trojnásobným matkám mnoho, můžu přidat k prvnímu článku toto:

1) čtvercové plenky používáme pořád, přes den doma skládám buď novosklad nebo obdélník, záleží ve které fázi dne jsme a jaké je riziko "hnědého kódu". Přebaluju velmi často, ale to přebaluju i v jednorázovkách i v kalhotkových plenkách, takže s tím nemám problém. Zdá se, že pro mnoho lidí je ta představa hororová, ale je to alespoň u nás v pohodě. 

2) Praní - pereme jednou za tři dny na dětský program (trvá cca 3 a půl hodiny) na 60 stupňů. Používám Persil sensitive a mám už vyzkoušený i Formil s Marseillským mýdlem z Lidlu. Malý na něj neměl žádnou reakci, možná je to tím, že se plenky dvakrát máchají. Bez žlučového mýdla by to taky nebylo ono. Pleny pořád skladujeme na sucho v boxu na psí granule, který dobře těsní a pokud včas vypereme, nezdá se mi, že by byl problém se zápachem.
Sušíme v sušičce, případně dosušuji na topení.

3) Rozšíření výbavy
Co se určitě změnilo je delší spánek v noci. Malý je zvyklý se přebalovat, zavrtí se, ale neprobudí. Zkoušela jsem na cestách na noc jednorázovku, V té se mi dokonce probudil, takže na noc dávám savější látkové plenky - Kalhotkové Anavy, Petit Lulu, Popolini - vycpané vkládačkou a přes ně vlňáčky Disana. Ty jsou nové a nějakou dobu čekaly na lanolinovou kůru. Nedávno jsem narazila na výhodnou možnost koupit noční plenu Bamboolik- úplně novou. Takže je to vlastně jediná naše nebazarová kalhotková plenka. A musím ji vřele doporučit. Malý se v noci ani nevrtí, nebo se jen zavrtí a hned usne. Ušila jsem další kalhotky z PUL, stále nám překvapivě slouží novorozenecké Petit lulu. Tady opravdu záleží na proporcích dítěte. Novorozenecké Bambino MIO a Bamboolik jsme uklidili už dávno.

4) Separačky
Používám už jen flísové na noc, jinak separačky nepoužívám.

5) Jednorázovky
Protože je malý zvyklý po počůrání přebalit, během teplejších měsíců jsem ho přebalovala venku v kočárku běžně. V zimě už to bohužel nešlo a říkala jsem si, že ho musí mokrá plena studit. Proto teď v zimních měsících na procházky používáme jednorázovky. A taky pokud jedeme autem někam, kde nemáme dobré zázemí. Například během naší cesty do Maďarska jsem několikrát byla ráda, že nemusím běžet na benzínku přemáchnout pokakanou plínku. 


Žádné komentáře:

Okomentovat