pondělí 8. srpna 2016

Léto v paneláku

Už když jsme si s mým mužem řekli, že bychom chtěli rozšířit naší rodinu o dalšího člena, napadlo mě, jaké to asi bude být celé léto doma. Obvykle jsme byli někde na cestách a na výletech a moje představa raného mateřství byla přesně opačná. Představovala jsem si léto v bytě. V okamžicích temnějších představ dokonce léto, kdy budu doslova zavřená v bytě bez možnosti jít ven, protože se budu s miminkem ven bát. No, situace je trochu jiná. Naštěstí bydlíme hned u lesa, kousek od několika rybníků, ve kterých se dá koupat i kolem nich chodit na procházky. Ale moje léto nakonec přece jen není jen o procházkách po sídlišti a blízkém okolí. 
Malé miminko dobře spí v autě, takže s námi objelo už dvě svatby, v šátku se účastnilo zábavy a krásně v něm spinkalo. Kromě toho má plzeňská ZOO velmi výhodnou nabídku permanentky - 700 Kč za 12 kalendářních měsíců bez omezení počtu vstupů pro dospělou osobu. A tak chodíme snad každý týden na procházku do ZOO. Sledujeme, jak rostou mláďátka i jak se mění rostlinstvo. Setkávám se s rodinou a přáteli a uvědomuji si, jaké mám štěstí, že mám kolem sebe tolik skvělých lidí.
Vím, že snad všichni, kdo mají děti chtějí mít dům se zahradou, aby mohli děti bez obav vypustit ven. Někam, kde se jim nic nestane. Zatím mám děťátko, které se nehýbe, ale začínám to chápat. Na rozdíl od jiných maminek z paneláků mám výhodu rodičů vzdálených asi 5 km v rámci jednoho města, žijících v domku. A možnosti využití jejich zahrady, terasy i bazénu, kdykoli chci a potřebuji. Poprvé jsem tento rok vícekrát vlezla do jejich bazénu než do Kameňáku. V bazénu se totiž nedá na rozdíl od rybníku plavat. Jenomže jsem letos neměla po porodu hned odvahu vlézt do jiné než čištěné vody. 
Začínám vnímat, že cestování s malým miminkem vlastně není složité. Alespoň zatím se mi zdá, že celou akci obvykle komplikuji spíš já. Snažím se vymyslet všechny možné scénáře a zabalit vše potřebné. Pokud jsem ale já uvolněná a v pohodě, mám usměvavé a milé miminko. Nakonec tedy nejedeme nikam daleko kvůli mně a mé potřebě mít dobré zázemí. Léto v paneláku je moc příjemné. Prázdninové. Člověk nezkoumá průvodce, aby věděl, kam se vydat. Mám moc ráda objevování nových míst, ale letos si léto užívám stejně jako v dětství. Procházím známá místa a dělám známé věci a je to moc fajn.

Žádné komentáře:

Okomentovat