pondělí 5. září 2016

Debordelizační podzim

Ještě celkem nedávno jsem měla poměrně fungující domácnost. A fungující byla hlavně proto, že jsme v ní netrávili tolik času. Když jsem odešla na mateřskou, zorganizovala jsem si i skříň podle Konmari metody a tak nějak jsem měla vše poměrně uklizené.
Potíž nastala teď, s malým prtětem. Obdivuju všechny maminky, které zvládají vařit a uklízet a zároveň si užívají svoje ratolesti. (je mi jasné, že někdo nemá na vybranou) Já jsem po porodu vzala zavděk jakýmkoli nabídnutým jídlem - od maminky, od tchýně i od babičky. Kamarádky se taky nabízely, ale nebylo třeba. Můj muž skvěle vaří, takže jsme vážně nouzi  neměli.
Jenomže teď jsem začala mít potřebu začít svou domácnost zase zvládat.
A tak jsem narazila na blog Terapie domova. Na tomto blogu naleznete spoustu organizačních triků a tipů a také program Flylady v češtině. Každý den ráno mi v mailu přistane seznam úkolů na údržbu domácnosti. To, spolu s pravidelnými rutinami by mělo vést k v pohodově udržované domácnosti.
Zatím se mi to celkem daří a tak jsem už před nečekanou návštěvou ani nemusela uklízet. Jen ty rutiny mi občas naruší růst zoubků nebo co se to teď po večerech u nás doma oplakává.

Ale kromě dodržování rutin a uklízení bude třeba náš domov zbavit harampádí, které zabírá zbytečně místo-tak zvaný bordel pokoj a nyní už brzy dětský pokoj musí značně prokouknout než se tam časem nastěhuje alespoň přes den nový obyvatel...

A tak se chci pustit do debordelizace, abych na konci listopadu měla pocit, že náš byt je připravený na vánoční výzdobu bez nějaké té hysterie "co jsem to za matku, když dítě nebude mít Vánoce ve vypíglovaném bytě".

Při hledání toho pravého návodu jsem narazila na spoustu různých odškrtávacích seznamů. Ale protože jsem už Konmari vyzkoušela, budu se jí držet i tentokrát a zkusím se řídit třeba tímto seznamem v angličtině. A uvidíme. Dám Vám vědět.



Žádné komentáře:

Okomentovat